Drugi o nama

DJECA ZA BOLJI SVIJET, tema je emisije, a o afirmaciji djece s teškoćama u razvoju, ako im se pruži poštovanje, prilika i podrška, svjedočili su Leo Petrov, osnivač i predsjednik udruge Djeca za bolji svijet, Lovro Vešliga, učenik 2. razreda Srednje škole – Centra za odgoj i obrazovanje u Zagorskoj u Zagrebu i ravnateljica, gospođa Đana Baftiri.
 
 
Uvodno smo u emisiji predstavili projekt ZAVRTIMO KRUG, o plasteniku u okviru škole, u kojem se djeca uče o bilju, presađivanju, oplemenjivanju i poduzetništvu, kako bi se kroz strukovna zvanja pripremili za egzistencijalnu utakmicu na tržištu rada. To je samo jedan od brojnih projekata ovog centra, kao što su prepoznati i sve brojniji projekti udruge Djeca za bolji svijet, u kojem djeca zajedno sa roditeljima volontiraju, pomažući i učeći o brojnim vještinama, no najvažnija nagrada u svakom humanitarnom projektu jest “zajedništvo, ljubav, poštovanje različitosti i osjećaj za druge”♥
Hvala i čestitke sjajnoj ravnateljici Đana Baftiri koja u partnerskom odnosu sa roditeljima i svojim stručnim kolegama, prepoznaju potencijale svakog djeteta, nastojeći ih unaprijediti i uz svaku podršku dijete pratiti do završetka (pa i kasnije) školovanja, hvala Lovri Vešligaju, koji silno voli raditi u prirodi, nadajući se zaposlenju u poduzeću Zrinjevac ili nekom sličnom, hvala Leu Petrovu na ustrajnosti da kroz brojne projekte, odrasli sačuvaju dijete u sebi i zajedno sa svojom i drugom djecom, osvješćuju dimenziju ljubavi prema čovjeku i prirodi koja nas okružuje♥♥
 
Ana Tomašković

Svaka zagrebačka srednja škola posebna je na svoj način i svaka, uvjerena sam, nastoji ostaviti trag u vremenu trudeći se pripremiti svoje učenike za život koji je pred njima. No, Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje ili Škola koja vraća osmijeh posebnija je od drugih srednjoškolskih ustanova Grada Zagreba jer ona nastoji ostaviti trag u srcima svojih učenika poučavajući ih da su sretno djetinjstvo i unutarnje zadovoljstvo važniji od vrhunskih obrazovnih postignuća, ocjena i priznanja.

U proteklih 60 godina ova je srednja škola ispisala svoju povijest školujući i odgajajući mlade s teškoćama u razvoju u različitim strukovnim srednjoškolskim programima, nastojeći ih pritom osposobiti i za samostalan i ispunjen život kako na profesionalnom, tako i na osobnom planu. Škola Zagorska, kako ju volimo zvati, nikad se nije bojala motivirati učenike, boriti se za njih, graditi njihovo samopouzdanje, učiti ih snalaženju u svakodnevnom životu i poticati ih da se raduju svakom, pa čak i najmanjem uspjehu.

Prema suvremenom, holističkom pristupu uspješnost učenika s teškoćama ovisi o vrsti i količini potpore koja im se pruža u školovanju i životu. Grad Zagreb, kao što svjedoči praksa, nastoji uvijek svakom djetetu s teškoćama u razvoju osigurati pravo na primjereno obrazovanje i kvalitetnu stručno-pedagošku potporu koja će mu to obrazovanje učiniti dostupnim. Ove potpore, koja je učenicima potrebna za uspjeh u redovitom školovanju, u Zagorskoj nikad nije nedostajalo. Ovdje je inkluzija svakodnevno na djelu jer odgojno-obrazovni djelatnici škole s puno ljubavi osiguravaju uvjete za optimalan razvoj socijalnih, intelektualnih i emocionalnih kapaciteta svakog učenika u skladu s njegovim mogućnostima. Divno je vidjeti kako je ova zagrebačka odgojno-obrazovna ustanova različitost svojih učenika učinila svojom prednošću i svojim bogatstvom. Od svojih početaka do danas, škola je bila i ostala otvorena za suradnju s lokalnom zajednicom i drugim ustanovama, kao i za sudjelovanje u brojnim volonterskim i humanitarnim akcijama, natjecanjima i projektima. Kroz sve te aktivnosti brojne su generacije učenika spoznale da je uvijek važno ići naprijed, radovati se svakom novom iskustvu i novoj vještini te ne bivati obeshrabren pokojim neuspjehom.

Kad na hodnicima Zagorske ugledate sretna i nasmiješena lica, koja svakom prolazniku, iako ga prvi put vide, mašu i beskrajno mu se raduju, ne možete ostati ravnodušni jer vam odmah postaje jasno da te učenike u Zagorskoj ne određuje ono što im nedostaje, već upravo ono što imaju i što ih čini drugačijima, a to su njihovi talenti, potencijali, unutarnja snaga i beskrajna volja. Ova je škola, u usporedbi s drugim srednjim školama u Gradu Zagrebu, možda mala po broju učenika i svojim prostornim kapacitetima, ali je velika srcem, duhom i pozitivnom energijom kojima nastoji svakog učenika učiniti sretnim i stvoriti mu primjereno okruženje za razvoj i ostvarenje njegovih prava. Od Zagorske može učiti svaki pojedinac i svako društvo koje sebe smatra civiliziranim, humanim i pravednim jer se ovdje svaki dan, kroz odgojno-obrazovni rad, u duhu tolerancije i uvažavanja, stvaraju nove prilike i novi temelji za uspješan i ispunjen život.

Iva Milardović Štimac, pomoćnica pročelnika za odgoj i obrazovanje

Od srca čestitam svojoj školi ovaj veliki jubilej uz iskrenu želju da i dalje nastavi svoju važnu misiju u školovanju i životu svojih učenika. Škola u Zagorskoj zainteresirala me jako davno, u vrijeme kada sam školovanje u njoj predlagala neodlučnim roditeljima učenika koji su završavali osnovnu školu po posebnom programu. Od 2012. godine postala sam nadležna školska liječnica ove škole i otada imam priliku upoznavati je „iznutra“. Okruženje je uvijek radno, vedro i opušteno. Takva kućna atmosfera vidljiva je prilikom svakog posjeta školi, u kojoj je učenicima uvijek ugodno. Profesionalnost i predanost profesora i stručnih suradnika priskrbila im je moje veliko poštovanje. Takav me pristup potaknuo da im uvijek nastojim biti na raspolaganju, što je kroz godine dovelo do jedne zaista bliske i uhodane suradnje. Kao veliko i ugodno iznenađenje istaknula bih česte učeničke preglede pred sportska natjecanja. U tim sam prilikama dobila uvid u raznolikost sportova i zemalja u kojima se učenici natječu i redovito vraćaju s medaljama. Prigodne sitnice iz radionice „Dar-Mar„ te zanimljivi blokići i rokovnici iz školske knjigovežnice postali su moji neizostavni božićni pokloni koji jako vesele darivane. U ovoj školi učenici s većim teškoćama u razvoju imaju priliku doživjeti učenje „po svojoj mjeri“ i osjetiti ponos prilikom postizanja dostižnih i primjerenih ciljeva. Za kraj, želim školi i učenicima bolje mogućnosti plasiranja naučenih znanja na tržište rada u budućnosti.

Nadležna školska liječnica, Ljiljana Tirić Čihoratić

Nakon dvije godine, koliko sam asistentica u CZOO-u, kao i prvih dana s jednakim veseljem dolazim u školu. I kada bih ovu školu trebala opisati s nekoliko riječi, one bi bile: radost, zajedništvo, pomaganje, razumijevanje, ustrajnost, podrška, osmijeh. Jako sam se ugodno iznenadila obiteljskom atmosferom. Profesori na hodnicima, profesori koji znaju ime svakog učenika i za svakog od njih imaju lijepu riječ, šalu, blago upozorenje. Sreću i radost koje osjećam svakog jutra kad dođem u „radno”, a dočekaju me nasmiješena lica i iskrena pitanja: „Sanja, kako si? Kako si spavala? Jesi dobro?” ne mogu se mjeriti ni sa čime. Bez imalo pretjerivanja, mogu reći da se divim profesorima, defektolozima, pedagozima prije svega što tako čvrsto drže konce u rukama, što neke vrlo teške situacije s lakoćom rješavaju, za što je potrebna velika stručnost, strpljivost, ljubav, snalažljivost i upornost. Ja se na ovom veselom brodu, s čvrstom kapetanicom, osjećam doista prihvaćeno, osjećam se članom škole.

Sanja Geštakovski, pomoćnica u nastavi

 

Iz svake životne okolnosti, iz svakog posla kojim se tijekom radnog vijeka bavimo, trebamo se potruditi pronaći i izvući ono što je pozitivno, i pritom naučiti nešto novo što nas može obogatiti i pomoći nama samima. Rad s polaznicima s teškoćama u razvoju gotovo je idealna prilika da testiramo svoje sposobnosti snalaženja u novoj situaciji, jer se pred nama nalazi osoba koja je zakinuta za nešto što inače uzimamo zdravo za gotovo. Taj rad može biti i test naše humanosti, altruizma i prihvaćanja različitosti. Ugodno radno okruženje u obrazovnim skupinama Radno I, Radno II i Radno III, odlična suradnja s razrednicima defektolozima, profesionalni, a ujedno i prijateljski odnos s roditeljima polaznika, pozdrav uz zagrljaj s učenicima kojima je drago kada vas ujutro vide, razlozi su zašto posao pomoćnika u nastavi ima smisla. Centar za odgoj i obrazovanje Zagorska, ravnateljica, stručne službe i djelatnici s kojima surađujem u nastavi svijetle su točke i lijepi primjeri dobre organizacije na dobrobit polaznika i roditelja. Posao pomoćnika u nastavi ljudi odaberu stjecajem različitih okolnosti. On donosi vrlo malu materijalnu korist, ali istodobno ima svojih predivnih trenutaka i vrijedi se potruditi. U ovoj školi sam upoznala djelatnike od kojih sam i sama puno naučila, te sam zahvalna svima na tome. Svakako je pohvalno i treba istaknuti polaznike koji vrlo rado dolaze u posjetu bivšoj školi, što ide u prilog kvaliteti programa i djelatnika. Sigurna sam da će ova škola, kao i do sada, uspješno odgajati i obrazovati nove generacije, a pomoćnici u nastavi savjesno će i dalje tome davati i svoj doprinos!

Rozalija Bregović

Policija posebnu pozornost poklanja sigurnosti u zonama odgojno obrazovnih ustanova i sigurnosti mladih. To ne znači da se policijski posao sastoji samo u tome da obilazimo škole kako bi spriječili i uočili ponašanja koja nisu društveno prihvatljiva i koja su kažnjiva, kao nasilje među mladima, vandalizam, konzumiranje alkoholnih pića i konzumacija droga. Rad policije, jednim dijelom usmjeren je i na osnaživanje mladih u odabiru pozitivnih društvenih vrijednosti i društveno prihvatljivo ponašanje i to na način da im se predstavimo kroz interaktivna predavanja u školama kako bismo im približili poslove policije i stvorili prijateljski odnos koji se temelji na povjerenju. Ujedno, bitno nam je upoznati učenike s posljedicama koje nose protupravna ponašanja za koja bi učenici Srednje škole „Centar za odgoj i obrazovanje – Zagorska 14“ jednostavno rekli “ružna“ i „zločesta“ ponašanja. I to policajci iz VII policijske postaje Zagreb (Trešnjevka) rade od 2004. godine. Već 16 godina smo stalni „gosti“ u Centru za odgoj i obrazovanje. U početku smo bili „čudni gosti“, međutim, jako brzo smo ušli u kategoriju „uvijek rado viđeni i dragi gosti“. Učenici CZOO-a jednostavno kažu ono što misle i ono što vide…proživljavaju. A ja kao kontakt policajac, teške teme, opasne situacije i sve ono što njima predstavlja mogući rizik ili ono s čime će se u životu susretati, a za što moraju znati prepoznati da je opasno i loše za njih, moram im pojasniti na njima razumljiv i zanimljiv način. Tek tada, znam da sam im pomogao. Tek tada znam da ću kao policajac utjecati na njihovu odluku u nekom ključnom trenutku u budućnosti i možda biti „dobar krivac“ da im se zbog ispravne odluke život nastavio u dobrom smjeru.

Što radi kontakt-policajac?

Kroz svoj redovni rad policajca, ujedno sam u stalnom kontaktu s ravnateljicom i profesorima u Centru za odgoj i obrazovanje te im, kada je potrebno, ukazujem na eventualne probleme te predlažem moguće načine rješavanja. Sve se može riješiti kroz razgovor i u međusobnom dogovoru, ako je prvi korak napravljen na vrijeme. Problemi se rješavaju kada su mali, a puno teže kada prerastu u prave velike probleme.

Što je prevencija?

U radu s mladima, moja primarna zadaća je sprječavanje (prevencija) društveno neprihvatljivog ponašanja, a ako se ono ipak dogodi onda čitavim nizom represivnih mjera i radnji policija nastoji otkriti počinitelje i privesti ih pravdi. Prevenciju nije lako provoditi, iz više razloga. Teško je mjerljiva, mora biti sustavna i dugoročna. Jednostavno rečeno, to bi značilo upravo ono što mi, policajci s Trešnjevke imamo kroz suradnju sa ovom školom. Dugi niz godina zajedno surađujemo, educirano učenike, komuniciramo sa stručnim osobljem i neupitno utječemo da se sve one okolnosti koje mogu uzrokovati neugodne i negativne situacije mladima iz te škole, kao glavnim likovima, svedu na minimum. Ako si učenik Centra za odgoj i obrazovanje – Zagorska 14….sigurno ćemo se upoznati!

Tvoj kontakt policajac

Čast mi je prije svega naglasiti da je moja suradnja sa Srednjom školom – Centrom za odgoj i obrazovanje Zagreb doista dugogodišnja te potječe još od vremena kada je nastavni kolegij studijskog programa Rehabilitacija na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu nosio prof. dr.sc.Josip Rački. Spomenuti kolegij, koji je obuhvaćao teme vezane uz profesionalno usmjeravanje, osposobljavanje za produktivni rad i zapošljavanje osoba s invaliditetom, osobno sam preuzela prije 19 godina te upravo tada započinje moja još intenzivnija i kvalitetnija suradnja sa Školom. Ipak, važno je spomenuti da sam prvi put posjetila Školu još davnih 80-ih godina prošloga stoljeća, tada u ulozi studentice Općeg smjera tadašnjega Fakulteta za defektologiju. Moram reći da se tijekom posljednjih 30-ak godina mnogo toga u Školi promijenilo i unaprijedilo, no jedno je ostalo isto: visoka profesionalnost djelatnika i topla, gotovo obiteljska radna atmosfera te uvijek prisutan zadovoljan žamor učenika. Osobno sam se u Školi uvijek osjećala dobrodošlom, a moj dojam dijele i generacije studenata koje su imale priliku posvjedočiti izuzetno kvalitetnom posebnom strukovnom obrazovanju učenika. Naime, nije prošla akademska godina da nisam dovela studente u Školu. Nekad je to bilo u okviru dodiplomskog studija i kolegija Profesionalna rehabilitacija, a od 2005. godine u sklopu diplomskog studija i kolegija Zapošljavanje osoba s invaliditetom. Važno je naglasiti da Škola provodi vrlo jedinstven tranzicijski program učenika koji podrazumijeva njihovu pripremu za završetak školovanja i praćenje nakon završenog obrazovanja. Provođenje ovako korisnog programa primarni je povod posjeta naših studenata. Isto tako, djelatnici škole uvijek su jednaku pozornost pridavali razvoju radnih te radno-socijalnih vještina i sposobnosti svojih učenika. Ovo potonje je izuzetno značajno jer rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je upravo socijalna kompetentnost, uz razvijenu profesionalnu, presudna u zasnivanju i zadržavanju zaposlenja osoba s invaliditetom, posebice onih s intelektualnim teškoćama. Ipak, primjerena priprema učenika za rad i samostalan život nije bilo jedino čemu su djelatnici Škole mogli poučiti moje studente. U tom je smislu potrebno spomenuti i izuzetno kvalitetno organiziranu i realiziranu stručnu praksu učenika, kao i veoma uspješno realiziran program rada u odgojno-obrazovnim skupinama učenika te program produženog stručnog postupka (PSP). Uz niz korisnih i poticajnih slobodnih aktivnosti i projekata koji učenicima omogućavaju razvoj interesa i svrhovito korištenje slobodnog vremena, važno je spomenuti i savjetovalište za učenike. Slijedom svega navedenog, rad Škole te aktivnosti koje nudi i način na koji ih djelatnici i učenici zajednički realiziraju vrijedan su primjer dobre prakse srednjoškolskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Stoga se nadam da će Škola još dugi niz godina ugošćavati generacije znatiželjnih studenata te pritom i dalje biti značajna karika u ispunjavanju zacrtanih ishoda učenja studijskog programa odnosno profesionalnih kompetencija budućih edukacijskih rehabilitatora.

prof. dr. sc. Lelia Kiš-Glavaš

Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje je 1999. počela suradnju sa Specijalnom olimpijadom Hrvatske prvenstveno zbog boljitka njezinih učenika, kako na sportskom tako i na zdravstveno prevencijskim i drugim planovima. Kvalitetno brinući o svojim učenicima vaša škola nije pružala samo mogućnost obrazovanja u raznim zanimanjima, nego ih je kroz pripreme i nastupe na državnim natjecanjima Specijalne olimpijade Hrvatske, pripremala da iskuse osjećaj pobjede, ali i što je još teže naučiti, kako ustati nakon poraza. Malobrojni su oni koji nastupe na Olimpijskim igrama, a još je manje onih koji se vrate kao Olimpijski pobjednici. “Zagorska” pod pojmom koji podrazumijeva učenike, djelatnike i roditelje, odgojila je ne mali broj Olimpijskih pobjednika i osvajača olimpijskih medalja. Poštovana gospodo profesori, odgajate mlade kvalitetne ljude koji su osvajali medalje na Specijalnoj olimpijadi. Budite ponosni na svoje učenike i na svoje kineziologe koji su odgojili olimpijske pobjednike. Olimpijskih pobjednika nema bez kvalitetnih drvodjelja ili bilo kojeg drugog zanimanja. Zato, slaveći Olimpijske pobjednike i njihove trenere, slavite svoj mukotrpni rad koji vam možda ponekad i osporavaju. Učite od najboljih, učite od svojih učenika kako ustati nakon poraza. Oni su to uspjeli uz vašu pomoć. Ljudi vole davati savjete kako surađivati i kako poboljšati suradnju, ali dok imate ovakav tim profesora, posebno kineziologa, ne brinite, oni će iznaći rješenje kako odgajati Olimpijske pobjednike. Kao predsjednik Športskog društva Specijalnih športova Luč moram istaknuti da se niste prestali brinuti o vašim učenicima niti nakon završetka škole, nego ste ih upućivali u naš klub na čemu vam zahvaljujemo. S poštovanjem!

Franjo Horvat, Nacionalni direktor Specijalne olimpijade Hrvatske

U sustavu izrade raznih projekata i programa u našoj Republici Hrvatskoj morate naći i imati pravog partnera s kojim ćete moći iskreno i na duge staze surađivati. Kako smo mi udruga koja se javlja na razne natječaje Državnih institucija i raznih fondacija, krenuli smo tražiti prije svega, školske ustanove u Republici Hrvatskoj. Smatrali smo da će to biti lakša aktivnost od izrade Sportskih projekata i programa. Za suradnju smo uspjeli naći solidan broj sportskih udruga, ali naći škole za suradnju prvih godina bio je Sizifov posao. Gdje god smo došli gledali su nas s podozrenjem, sumnjičavo klimali glavom i izgovarali: “Vidjet ćemo na Nastavničkom vijeću.“ Nikad nije bilo pozitivnog odgovora. Tako sve do jednog dana 2015. godine. Došli smo u Zagorsku ulicu broj 14, u Srednju školu – Centar za odgoj i obrazovanje. Odmah s ulaznih vrata osjećate školu s dušom i srcem. Uvodni razgovori s kolegama koji predaju nastavu tjelesnog i zdravstvenog odgoja, a zatim i s ravnateljicom, gospođom Đanom Baftiri, bili su tako ugodni kao da smo godinama sportski prijatelji koji su davno pokrenuli suradnju. Iz te suradnje proisteklo je mnogo dobrih aktivnosti. Kako mladi i djeca s teškoćama u razvoju u Zagrebu i našoj školi vole sport, a prije svega atletiku logična je bila povezanost naše škole i udruge AGRAM. Sadržaji projekta u mnogome mnogo toga su doprinijeli obogaćivanju odgojno-obrazovnih sadržaja i atletskih aktivnosti, jer AK AGRAM u svojih 14 godina postojanja razvio je takav sustav rada u sportu, koji brine o svim potrebama, ne samo učenika nego nastoji pomoći i roditeljima i obitelji kako bi na pravi način brinuli o svom djetetu. Roditelji su uključeni u suradnju s klubom po pitanju dolaska s djecom u klub, suradnjom s trenerima, defektologom i psihologom, a ukoliko se ukaže potreba i s fizioterapeutom. Nastoji se pomoći roditeljima i u suradnji s Udrugom kao i u odabiru nastavka školovanja i pripreme za život kada odu iz udruge. Naše je partnerstvo postalo dogovoren, stabilan i obvezujući odnos između naših dviju organizacija, a podrazumijeva zajedničke odgovornosti u provedbi programa. Naša Udruga ove godine obilježava 15 godina postojanja i rada postižući vrhunske sportske rezultate. Naš Partner Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje slavi 60 godina vrhunskog rada u svojoj djelatnosti za dobrobit svojih učenika i svih zaposlenih. Od srca im čestitamo veliki jubilej sa željom da budu još bolji i da naša suradnja traje sve dok tako iskreno surađujemo. Sigurni smo da to će biti dugo, dugo…

Branko Omazić, prof. def., predsjednik AKOSI AGRAM

Suradnja KGZ Knjižnice Gajnice i Srednje škole – Centra za odgoj i obrazovanje Zagreb ostvaruje se u okviru projekta Knjižnica širom otvorenih vrata. Projekt je to kojim Knjižnice grada Zagreba potiču čitanje, cjeloživotno učenje i društvenu inkluziju djece s teškoćama u razvoju te mladih i odraslih osoba s invaliditetom. Knjižnica Gajnice uoči Božića i Uskrsa u okviru ovog projekta redovito organizira humanitarne izložbe kojima nastoji predstaviti škole, udruge ili ustanove koje skrbe o osobama s teškoćama u razvoju. Suradnju sa Srednjom školom – Centrom za odgoj i obrazovanje Zagreb započeli smo 2013. godine izložbom To je Zagorska!, kojom su se škola i učenička zadruga škole DAR-MAR predstavile raznovrsnim uporabnim i ukrasnim radovima nastalim kroz godinu. U vrijeme Božića 2019. godine izložba Božić sa Zagorskom ponovo je ukrasila naše izloge, a izloženi radovi originalnošću, kvalitetom dizajna i izrade još su jednom osvojili naklonost naših korisnika. Posebno su nas razveselile kreativne radionice koje smo organizirali za učenike područnih osnovnih škola, a koje su osmislili i vodili voditelji i članovi učeničke zadruge DAR-MAR. Do sada su održane dvije radionice: Zajedno ususret Uskrsu (travanj, 2014) i Božićni patuljci (prosinac, 2019). Na prvoj su radionici trećaši Osnovne škole Stenjevec naučili izrađivati različite uskrsne ukrase (cvjetne vjenčiće, odljeve paprenjaka, ukrasne pločice od brezinih grana s uskrsnim motivima), dok su na drugoj radionici trećaši Osnovne škole Dragutina Domjanića od prirodnih materijala izrađivali patuljke koje smo izložili kao dio izložbe Božić sa Zagorskom. Uvijek nas oduševljava i raduje entuzijazam kojim voditeljice zadruge predlažu nove susrete i radionice koje s veseljem iščekujemo! Svim učenicima i djelatnicima škole od srca čestitamo prvih 60 godina i želimo puno uspjeha u daljnjem radu!

mr.sc. Ana-Marija Malbašić, koordinatorica KGZ Knjižnice Gajnice

 

Without a great team, there would be no good project. MY WORK IS MY FUTURE was a success because it was a result of a excellent work and co-operation of all participants. One of the key partners was Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje in Zagreb, which shared a valuable experience in monitoring the process of socialisation and assisting with employment of qualified students. It was a pleasure to co-operate with such a strong team led by three hardworking professionals Maja Postoglu, Tamara Štimac and Tamara Blažić. I would like to thank you once again for unforgettable project meeting in Zagreb, for your hospitality and profesionality, for sharing your experience and being such good partners. I wish your school for its 60th anniversary all the best, plenty of new projects and success in all your endeavors.

Monika Škripková, co-ordinator of My work is my future

Naviru sjećanja… 2003. Trenutak odluke. Odlazim u mirovinu nakon 38 godina radnog staža. No to je samo fizički odlazak. Ta nevidljiva moć povezanosti i pripadnosti je trajna. Svaki dolazak u zgradu škole – našu „staricu“ budi sjećanja svakodnevice tih 38 godina. Moje emocije i veza trajno su prisutne, bez obzira na 12-godišnji status umirovljenosti. Svaki dolazak u školu evocira slike doživljenog – u razredu, hodnicima, zbornom pjevanju, nastupima i dječjoj sreći zbog uspjeha u tim trenucima. Radeći s ljubavlju, trajno se iznalazi oblik, sredstvo i metoda za postizanje rezultata. Koristila se glazba, pjesma, instrumenti. Radeći u nižim razredima bila je svakodnevno prisutna u čitanju, relaksaciji i spontanim reakcijama djece. U srednjoj školi vodila sam školski pjevački zbor. Svaki sat sam nastojala da djeca osjete zadovoljstvo zajedništva – radi se za uspješno izvođenje. Doživljaj je bio promatrati ta sretna lica i ponos na pozornicama škole, Lisinskog i drugih. Tako su se nizale generacije i bujalo je zadovoljstvo. A ja – otišla sam sa sjećanjima i životnim ispunjenjem. To je bogatstvo i moć trajnih emocija i veza s našom voljenom „staricom“.

Olga Radovančević, profesorica u mirovini

Razmišljam kako je zapravo vrlo lako započeti pisati osvrt na ustanovu kao što je Vaša. Istovremeno vrlo neuobičajeno ostvaren, ali i spontan, jednostavan i prije svega uspješan. Kako je započeo… Naime, kao poslijedoktorandica na Odsjeku za pedagogiju Filozofskoga fakulteta u Zagrebu zadužena sam za izvođenje seminara iz nekoliko kolegija. Između ostaloga, i za seminare iz kolegija koji se bavi uvodom u rad s učenicima s teškoćama u razvoju iz primarno pedagoške perspektive (težište na usvajanju pojmovno-kategorijalnoga aparata te osnovne zakonske regulative i pravilnika u radu s učenicima s teškoćama u razvoju). S obzirom da je gospođa Baftiri ravnateljica Srednje škole – Centra za odgoj i obrazovanje gdje, osim primarno intelektualnih teškoća u razvoju, ima i određeni broj učenika s ADHD poremećajem, ova su mi se otvorena vrata iz perspektive tematiziranja različitih kategorija teškoća učinila utoliko boljima. Prilikom posjeta Školi s manjom grupom studenata treće godine studija pedagogije bilo mi je izuzetno drago uz ravnateljicu ondje vidjeti i pedagoginju, gospođu Tamaru Štimac. Spretno, ciljano i timski uigrano, kroz kraća izlaganja, predstavile su nam rad škole, funkcioniranje upisa kao i organizaciju nastave i pedagoškoga rada te, što je najvažnije, dale potpunu slobodu kako meni tako i mojim studentima da vrlo otvoreno postavljamo i problematiziramo sva otvorena pitanja. Uspješnost susreta vjerojatno ću najbolje dočarati činjenicom da se u ovu ustanovu te akademske godine želio vratiti najveći broj studenata kako bi u suradnji sa stručnom službom izvršili dodatnu obvezu za potrebe kolegija, izradu studije slučaja. I na ovu su molbu gospođa Baftiri i gospođa Štimac spremno pristale na čemu im iskreno zahvaljujem i cijenim svaku sekundu njihovoga izdvojenog vremena. Osim željenoga smjera razgovora, ondje smo svaki put (suradnja se na naše zadovoljstvo nastavila i u svakome sljedećem semestru) osim vrlo konkretnoga profesionalnog doprinosa, dobivali i puno više: srdačan doček gospođa čistačica, osmijehe i spremnost na razgovor nastavnika kako na hodnicima, tako i u učionicama kao i interes učenika. Imam potrebu još se jednom osvrnuti na izrazitu profesionalnu predanost gospođe Baftiri i gospođe Štimac, kao i osobnu dimenziju involviranosti i topline zbog čega bih se vrlo rado osobno založila da škola jednoga dana dobije status vježbaonice Odsjeka za pedagogiju kako bi se veliki angažman ovih dviju osoba prilikom primanja naših studenata barem tako nagradio. Neovisno što se može činiti da smo prilikom suradnje sa školom pa tako i u ovome osvrtu isključivo bili usmjereni na članice stručnoga tima, ovakav način pohvale kvaliteti istoga itekako mnogo govori i o cjelokupnoj ustanovi na čijemu su čelu. Vjerujem da će i naša perspektiva svakako doprinijeti senzibilizaciji drugih za problematiku osoba s intelektualnim teškoćama te promociji Vaše ustanove zbog čega sa zadovoljstvom pišem ovaj kratki tekst. S obzirom na motiv pisanja, obljetnicu 55 godina od osnutka ustanove koju proslavljate u svibnju ove godine, osvrt ću završiti na sljedeći način: osim izvrsnih ocjena studentskih seminara koji su nastali velikim dijelom i na temelju posjeta Vašoj ustanovi, na našu me suradnju uvijek iznova podsjeća i još jedna konkretna uspomena: držač za papire koje su mi poklonili učenici i nastavnici aktivni u učeničkoj zadruzi „DAR-MAR“. Neka upravo on bude lijep simbol divne mjere profesionalnoga i osobnoga kontakta koji njegujete, a po kojoj Vas prije svega pamtimo. Želimo Vam svako dobro i puno uspjeha u budućemu radu!

dr.sc. Ana Blažević Simić

Crveni križ Zagreba pokrenuo je Program prve pomoći za učenike osnovnih i srednjih škola prije 15 godina. Učenici Srednje škole – Centar za odgoj i obrazovanje od samog su početka uključeni u provedbu toga, ali i drugih programa Crvenog križa. Uz školskog povjerenika Crvenog križa Davora Lukačevića, programi Crvenog križa se bez zadrške i poteškoća provode u ovoj školi. Motivirati učenike za aktivnosti koje nisu obavezne nije jednostavno, posebno u posljednje vrijeme kada društvo (prema mišljenju mnogih) gubi temeljne moralne vrijednosti. Unatoč specifičnostima učenika, oni na natjecanjima postižu dobre rezultate. Da biste se bavili prvom pomoći prvenstveno morate biti čovjek spreman na trenutak zaboraviti na sebe i predati se brizi za drugoga. Natjecanja i vježbe možda nisu realnost, ali su jako dobra vježba, trening i način izgradnje mladih ljudi u brižne, suosjećajne i nesebične građane. Ovi učenici možda nemaju sigurnost, samopouzdanje i koncentraciju kao ostali, ali zahvaljujući dobroj suradnji učenika, povjerenika škole, volontera i djelatnika Crvenog križa, dodatnim pojašnjenjima, motivacijom i upornim vježbama ti učenici dokazuju kako se sve može postići. Zadovoljstvo mi je surađivati s ovom ustanovom. Vjerujem da se ova suradnja neće prekinuti i da će se proširiti na dobrobit svih nas u budućnosti. Za kraj, želim završiti jednom izrekom koja opisuje Vaše učenike: „Izvor naše sreće je u subjektivnim osobinama: plemenitom karakteru, poduzetnom duhu, sretnom temperamentu, vedrom umu i zdravom tijelu.“ Želim Vam/nam sretnih još 55 godina!

Vladimira Čivrag

Početak suradnje Udruge dragovoljaca i veterana Domovinskog rata RH, Podružnica Grada Zagreba (UDVDR RH, PGZ) s vašom Školom rezultat je praćenja događanja na braniteljskoj sceni. Odmah nakon prvih kontakata odlučili smo započeti s pripremama provedbe projekta i prilagoditi ga specifičnim potrebama vaših učenika. Suradnja Škole i Udruge najbolje se može prikazati kroz proces prezentacije, odnosno interaktivne komunikacije s učenicima završnih razreda na temu Domovinskog rata. Kroz trogodišnju suradnju poboljšali smo prezentacijski dio i učinili ga zanimljivijim uvažavajući prijedloge rukovodstva Škole kako bi što kvalitetnije poticali pažnju, koncentraciju i motivaciju učenika na proces učenja o Domovinskom ratu. Iz mojeg osobnog iskustva i iskustava mojih kolega prezentatora, postigli smo vrlo veliki uspjeh. Ovu tvrdnju temeljim na osnovu razgovora s učenicima i nastavnicima nakon prezentacija. Daljnja suradnja naše Udruge sa Školom je obećavajuća. Sukladno procjenama rukovodstva Škole spremni smo i na dodatne razgovore ili radionice s učenicima na temu Domovinskog rata (negativnim stranama rata za sve sudionike) i nenasilja. Preporučio bih ovu Školu kao moguću ogledno eksperimentalnu ustanovu za pripreme kurikula Građanskog odgoja i uvođenje Domovinskog rata kao uključivog dijela, a za potrebe škola i ustanova za učenike s teškoćama u RH.

Bruno Čavić, umirovljeni pukovnik, predsjednik UDVDR RH, PGZ

 

Sirius – Centar za psihološko savjetovanje, edukaciju i istraživanje započeo je suradnju sa Srednjom školom -Centrom za odgoj i obrazovanje 2012. godine predavanjem za roditelje učenika škole na temu razvoja roditeljskih kompetencija i odnosa unutar obitelji. Bila je to prilika da se djelatnici Siriusa i Škole međusobno upoznaju i procijene postoji li mogućnost suradnje koja bi pridonijela unapređenju kvalitete rada i obogaćenju sadržaja koje Škola pruža svojim učenicima i njihovim roditeljima. Nastavak suradnje je uslijedio kroz prijavu projekata koji su usmjereni suzbijanju nasilja i ovisničkog ponašanja kod mladih. Partnerski odnos, u svim dijelovima procesa razrade i realizacije projekta, omogućio je kreiranje upravo onih sadržaja koje škola prepoznaje kao nedostatne i poželjne. S vremenom se i znatan broj volontera, studenata društveno-humanističkih fakulteta uključio u aktivnosti kroz osiguravanje mentorske podrške dijelu učenika. Osim aktivnosti namijenjenih učenicima i njihovim roditeljima, osmišljene su i aktivnosti prilagođene potrebama nastavnog osoblja (supervizija, radionice na teme bitne za unapređenje kvalitete rada profesora i slično). Kada bismo suradnju sa Srednjom školom – Centrom za odgoj i obrazovanje ocjenjivali u rasponu školskih ocjena, onda bi to bila čista petica. Jasnim izražavanjem svojih potreba i očekivanja uvelike olakšavaju međusobnu suradnju i čine rad na pružanju psiho-socijalne pomoći mladima i njihovim roditeljima kvalitetnijim. Organizacije civilnog društva, kojima pripada i Sirius, u mogućnosti su ponuditi psiho-socijalne sadržaje koji će upotpuniti djelovanje škole i pridonijeti uspješnijem ispunjavanju njene odgojno-obrazovne funkcije. Međutim, bez odgovarajuće potpore djelatnika škole i njihove spremnosti za sudjelovanjem u novim i dodatnim sadržajima, takvo djelovanje ne može uroditi odgovarajućim rezultatima. Ova suradnja je obogatila i unaprijedila i rad djelatnika i suradnika Siriusa. Možemo reći da je dovela do procesa međusobnog učenja, prilagođavanja potrebama škole i pronalaženja najboljih načina da se na njih odgovori. Veselimo se nastavku zajedničkog rada koji je obilježen otvorenošću i iskrenošću u profesionalnim odnosima i zajedničkom usmjerenošću na dobrobit učenika koji pohađaju ovu školu.

Mirela Miharija, voditeljica centra Sirius

Suradnja Javne ustanove „Maksimir “ i Srednje škole – Centar za odgoj i obrazovanje samo je jedna od aktivnosti koja je nastala sasvim spontano i prirodno. Raduje jer doprinosi kvaliteti života djece i mladih s teškoćama u razvoju, a njihova kreativnost i genijalnost dostupna je milijunima posjetitelja koji godišnje posjete park Maksimir. Osjećaj sreće je u nama i u malim stvarima, a upravo ova djeca svojom toplinom, otvorenošću, vrijednim radom, odnosom prema radu, veseljem i kreativnošću ukazuju na najvažnije vrijednosti života koje mi ostali često zanemarujemo. Stečena iskustva sudjelovanjem u obilježavanju datuma važnih za zaštitu prirode i promociju parka Maksimir osigurava interakciju svih sudionika kroz socijalnu komunikaciju, uključujući djecu u rad zajednice. Želja nam je da naša suradnja bude poticaj drugim suradnjama koje će pokrenuti nove izazove, ali i omogućiti im da dođu do različitih spoznaja i zadovoljstava.

mr.sc. Nika Dolenc, dipl.oec., voditeljica informativnog centra Javna Ustanova „Maksimir“

Udruga OZANA u svom radu razvija suradnju s mnogim resornim i međuresornim subjektima, pa tako, od samog našeg osnutka blisko surađujemo sa Srednjom školom – Centrom za odgoj i obrazovanje. Mnogi od učenika te Škole su naši današnji korisnici. Tijekom svog školovanja učenici sudjeluju u kreativnim radionicama koje organiziramo, posebno u radionici obrade vune. Učitelji i učenici škole prate i posjećuju naše prezentacije, izložbe i nastupe. Naši korisnici rado posjećuju svoju bivšu školu u Zagorskoj 14 i svoje bivše profesore kad škola organizira ili obilježava prigodne svečanosti. Međusobna suradnja i podrška stručnjaka Srednje škole – Centra za odgoj i obrazovanje i OZANA-e je vrijedan doprinos zajedničkom poticanju u pronalaženju novih i inovativnih oblika i sadržaja aktivnosti u pružanju socijalnihusluga i podizanju kvalitete života osobama s teškoćama.

Vjera Lukavečki, ravnateljica Centra OZANA

Igra, mašta, zajedništvo, uspjeh osnovna su načela rada svake učeničke zadruge. Te osobine uvelike krase rad zadrugara učeničke zadruge DAR – MAR. Obilje maštovitih i praktičnih proizvoda nastaju aktivnošću vrijednih ruku koje daju sve od sebe da pokažu svoje kvalitete okruženju u kojem žive. Ponosno prezentirajući svoje radove, kreativnošću iznenađuju posjetitelje na brojnim prodajnim izložbama na kojima sudjeluju. Osmijeh na licu zadrugara dok ponosno pokazuju svoje proizvode najbolji je dokaz samopouzdanja i sigurnosti u vlastitu sposobnost uključivanja u svakodnevni život. Sve to odvija se pod budnim i poticajnim pokroviteljstvom voditeljica zadruge. Vedre i nasmijane, uvijek spremne na realizaciju nove ideje, učenje i druženje, svojim pozitivnim duhom oplemenjuju svaku aktivnost i prigodu. Upoznavši njih, naučila sam kako učenička zadruga postaje uspješna!

Đurđa Guštin, dipl. def.- učitelj mentor

“Škola koja ne liči na školu nego na dom, kuću osoba koje su povezane, upućene jedna na drugu – to je Zagorska škola. Drago mi je što zamjećujem dobre promjene. One se uoče prvenstveno u opuštenosti, srdačnosti i privrženosti učenika. Ovo je rijetka škola u koju učenici rado dolaze jer uči životu.”

“Oduševljeni smo vašim radom!”

“Ova Ustanova je zaista odgojno-obrazovna. Sve osoblje s puno ljubavi i strpljenja obavlja svoju časnu dužnost. Sve je tako toplo i ljudsko.”

“Oduševljeni smo raznovrsnim programom priredbe i dječjim radovima. Čestitke učenicima i profesorima. Hvala na ugodnim trenucima!”

“Profesori su vrlo ljubazni i pozitivni. Jako sam zadovoljna pristupom. Najveće pohvale!”

“Vrlo smo se lijepo i ugodno osjećale. Sve pohvale! :)”

“Uživali smo družeći se s vama i izrađujući ukrase. Nadamo se da smo vam pomogli!”

“Bilo je odlično! Super organizirano. Nadam se da ću moži opet doći.”

“Ljudi, super ste! Lijepo ste nas ugostili i bila nam je čast i zadovoljstvo pomagati vam. Zabavili smo se i iznad svega uživali u novosklopljenim prijateljstvima. Nadamo se ponovnom druženju.”

“Mislim da je ovo tek početak jedne lijepe suradnje i druženja. Bilo nam je prekrasno, puno smo naučili i lijepo se podružili. Hvala na svemu!”

“Stvrano ste divni (bez preuveličavanja)!”

“Iskrene čestitke za kreativnost i ljepotu. Osjetim ljubav u svemu što nosim kući!”

“Čestitam na kreativnosti i ljepoti ovih radova iz kojih pršti dobrota i ljubav!”

“Ovo je zaista doživljaj srca. Bravo!”

“Naša djeca i djelatnici sretni smo što postojite! Bravo!”

“Jako sam uživala u predstavi i kasnijem razgledu škole uz vodstvo učenika koji je bio uslužan i strpljivo odgovarao na sva pitanja. Djelatnici škole se jako trude, topli su i vidi se da im je ovo više od posla.”

“Hvala vam na predivnom danu!

“This was very fun and interesting!” (gosti iz Švedske)

“Ovo je pravi, potpuni doživljaj pedagoškog rada s učenicima. Svaka vam čast na uloženom trudu.”

“Bilo nam je opet jako lijepo i veselimo se i daljnjoj suradnji.”

“Novo i veoma zanimljivo iskustvo u kojem smo uživale. Nadamo se da ćemo ponoviti!!!”

“Poštovane i drage kolegice, od srca vam zahvaljujem na odličnoj edukaciji koju provodite putem ŽSV. Mi smo bili dva puta, jako smo profitirali i sretni smo što nas pozivate. Želim vam sretan Praznik rada, vrijedne naše i srdačno vas pozdravljam!”

Vesna Boltužić, pedagoginja Srednje škole Petrinja

“Zahvaljujemo Vam na svim korisnim smjernicama i informacijama. U ime ravnatelja Obrtničke škole Koprivnica i u svoje osobno željeli bismo vas od slijedeće školske godine ugostiti i planirati razmjenu iskustava u vezi najčešćih problema s kojima se susrećemo u praksi. Obzirom da ste Vi i Vaše suradnice visoko angažirani u toj problematici, voljeli bismo Vas imati kao školu prijatelja i na taj način pridonijeti kvaliteti rada s učenicima s teškoćama u razvoju kroz unapređenje roditeljskih a posebice nastavničkih vještina. Srdačan pozdrav i veselo obilježavanje praznika rada od srca Vam želi”

Martina Paun Barbir, prof. socijalni pedagog

“Prekrasna škola, predivni ljudi koji ulažu puno truda i vremena u rad s djecom, a stalno se bore s vjetrenjačama. Lijepo su nas ugostili! Bez obzira što imaju malo, podijelili su to s nama. Kad nas budu trebali, doći ćemo opet.”

Djelatnici-volonteri dm-a

“Volonteri nisu plaćeni ne zato što je njihov rad besplatan, već zato što je njihov rad neprocjenjiv! Volonteri su ljubav u pokretu.”

Učenici i profesori Prirodoslovne škole Vladimira Preloga

“Nakon dugogodišnjih dolazaka naših volontera uvijek se s veseljem i radošću vraćamo u Centar.”

Volonteri Prve ekonomske škole

“Kao predstavnik GZ i GUOKS nazočio sam prekrasnoj priredbi u izvedbi učenika i nastavnika SŠ-Centra za odgoj i obrazovanje. Dojmila me velika motivacija učenika pri izvođenju zahtjevnih elemenata priredbe. Nadam se kako će ovih prvih 55 godina biti izvrsni poticaj za daljnji predan rad škole koja nesebično ulaže velike napore u obrazovanju i osobnoj izgradnji ove prekrasne djece s poteškoćama u razvoju.”

Predstavnik pročelnika za odgoj i obrazovanje Slavko Borac

“Dragi svi, prije svega, bila mi je čast prisustvovati ovom događaju. Svi zajedno, učenici, profesori i svi ostali pokazali ste kako je moguće napraviti predivan i kvalitetan program s kapacitetima koje imamo. Sve ove godine suradnje bile su mi izrazito zadovoljstvo i nadam se da će se naša suradnja još dugo, dugo nastaviti. Sve vas puno pozdravljam i zahvaljujem što sam bila dio ove proslave.”

Vladimira Čivrak, Crveni križ Zagreb

“Prije svega bila mi je čast prisustvovati ovom događaju, proslavi 55 godina vaše škole, koju ste upriličili s odličnim programom, vedrinom učenika i učitelja, s odličnom organizacijom.”

Policijski službenik za prevenciju Kruno Mahnet

“Sve pohvale svim organizatorima za divne predstave i sve čime ste uljepšali ovo veličanstveno slavlje. Da još dugo godina surađujemo s vama i vašom dječicom. Sretna vam svima 55.godišnjica rada i djelovanja.”

Učenički domovi “Marije Jambrišak” i “Dore Pejačević”

“Strukovno obrazovanje je korijenje svakog gospodarstva i društva. Neka rad vaših djelatnika urodi sa puno dobrih mladica i plodova. Čestitam na dosadašnjem radu, obljetnici i lijepom programu!”

Od srca,

Vlatka Klašnja u ime Odjela za strukovno obrazovanje MZOS

“Od srca vam čestitam na 55.godišnjici rada i postojanja, čestitke svima na uspjehu koji postižu u radu s djecom koja zahvaljujući vama postaju odrasli, zreli i odgovorni ljudi. Hvala vam!”

Božica Trnka, prof.

“Krenite i hrlite prema 100-tki i ufurajte mlade da rade istim žarom kao mi.”

kolegica Ana Horvatiček-Ivanišević

“Iskrene pohvale na organizaciji. Zahvaljujemo se na pozivu i želimo vam još mnogo takvih rođendana. I sam ojedno – ponosni smo na naše drage praktikante.”

Sanatorij Ćorluka; Miljenko Dolovčak i Renata Barlić

“Puno sreće i uspjeha u daljenjm radu. Sam onastavite ovako puni entuzijazma i ambicija. Nadam se da ćemo i dalje zajedno još puno napraviti.”

Centar za rehabilitaciju Zagreb

“Što reći – bravo Zagorci! Idemo dalje!!!”

Smiljana Borko, URIHO

“Čestitamo svim djelatnicima, zaista je vrijedno uloženog truda, ponosni smo što smo dio vaše škole i sudjelujemo u odgoju i obrazovanju vaših učenika.”

Ravnatelj škole za modu i dizajn Petar Smajić

i djelatnice stručne učiteljice M.Halužan i R.Vrančić

“Još nešto tako toplo teče venama. Zasuzile su mi oči, učenici govorahu srcem. Program odisao posebnom porukom dragošću i toplinom. Vrijedni profesori dalisu svo najbolji dio svojim učenicima. Čestitam i zahvaljujem. duša mi je raspjevana.”

Danica Vukelić

“Želim vam da i dalje nižete uspjehe u životu i radu, a sve na radost vas i vaših učenika.”

Stjepan Crnokić, HŠSS

“Jako sam iznenađen pozitivnim pogledom na budućnost. Zahvaljujem svima.”

Branko Slavujević

“Hvala školi na svemu, najviše na puno srca koje je uloženo u usposobljavanje naše djece. Nadam se da će još puno, puno djece proživljavati divnu mladost u školi!”

Željka Smolić, mama učenika

“Hvala vam što ste me pozvali na priredbu i domjenak! Sve vas pozdravljam, bilo mi je super!”

Tomo Cerovečki, bivši domar

“Iskrene čestitke na 55.godišnijci koja je rezultirala prekrasnim radovima i scenskim prikazima učenika, nastavnika, ostalih djelatnika i ravnateljice. Podržavamo vas u daljenjem radu, napretku i proširivanju vaše djelatnosti. Hrabro naprijed!”

MZOŠ, viša stručna savjetnicaza učenike s TUR, Edita Štefančić-Dundović

“Hvala na pozivu, iskrene čestitke na predivnoj priredbi!”

Marica Čučković, pedagoginja u mirovini

“Ispunjena emocijama u snazi doživljaja, srdačno čestitam sa željom opstanka još mnogo godina.”

Olgica Radovančević, kolegica u mirovini

“Bila mi je iznimna čast prisustvovati vašoj proslavi. Nadam se da smo našim dolaskom mogli barem malo uveličati vašu prosalvu. Zahvaljujem ose na pozivu i još mnogo ovakvih rođendana.”

S.D

“Hvala na pozivu u vašu školu, priuštili ste nam ugodno druženje i donijeli osmjeh na lice!!!”

Paraolimpijska stolnoteniska reprezentacija RH

Mirela Šikoronja, Pavao Jozić i Sandra Paović

“Sjajna priredba! Iskreno se može ocijeniti kao festival postignuća zajedničkog kreativnog rada nastavnika i zalaganja učenika u zadanim složenim uvjetima rada. Dobro strukturirano, veselo, za svaku pohvalu. Sretna 55.godišnjica škole! Neka joj život i dalje bude plodan i dug. Bravo!”

Darko Klobučar, ravnatelj u mirovini

“U razgovoru s djelatnicima škole shvatila sam da je ovo najprimjerenija ustanova za obrazovanje djeteta s problemima u razvoju.”

Oduševljeni roditelj

“Predivno!”

Majka budućeg učenika

“Sviđa mi se ova škola. Upisat ću se u zanimanje pomoćni pekar.”

budući učenik Domagoj

“Toplina ovih sjajnih klinaca me je u potpunosti raznježila. Kako sam preko 20 godina svim svojim bićem u glazbi, znam i prepoznajem kada je do mene ekipa koja upija glazbu kao spužva. Ovdje je to bio slučaj danas, što znači da ova divna djeca imaju veliko i otvoreno srce jer glazba ne može drugačije. Za svaku pohvalu!! Nadam se da se opet vidimo!”

Sandi Cenov

“Hvala na ugodnoj atmosferi, koju čine ljudi koji znaju kako život i svijet osobama s invaliditetom učiniti lijepim. Puno uspjeha u svim projektima i budućim aktivnostima.”

Lada Žamarija, Grad Zagreb

“Hvala na ugodnoj atmosferi. Hvala na ugodnoj pozitivnosti. Pohvale za sve!”

Jela Bedić, Učenički dom “Dora Pejačević”

“Ponosan sam na dugogodišnju suradnju s ovom školom. O rezultatu suradnje rado ću se sjećati. Svima hvala na svemu! Mislim da će i moj nasljednik nastaviti suradnju.”

Josip Ričković, radni instruktor

“Pošto već godinama surađujem s ovom školom jako sam zzadovoljan pristupom profesora i ravnatelja. Sve pohvale za suradnju!”

Antun Trčak i Dragutin Trčak, radni instruktori

“Oduševljena priredbom, velikim trudom profesora i učenika škole – hvala!”

baka Gordana

“Jako me se dojmila priredba irad, i trud učenika i profesora škole!”

Irena Bedeković, roditelj

“Moj ulazak u školu je bio nešto posebno. Od dočeka pa do obilaska i upoznavanja škole i osoblja. Ukratko, prezadovoljna sam i sretna što tako nešto postoji. Želim da ovo traje i da svi budu dobri i nasmijani kao danas. Bravo, bravo!

anonimno

“Jedinstveno i fenomenalno! Bravo!”

Andrea Fajdetić

“Sjajna škola i ljudi koji tu školu čine. Vidimo se u 9. mjesecu.”

roditelj budućeg učenika

“Odlična škola!”

anonimno

“Odlična škola i pristup učeniku. Jako mi se sviđa i pohvalno. drago mi je što će moje dijete pohađati ovu školu.”

majka budućeg učenika

“Super je i odlična škola. Ja sam jako sretna što sam išla u ovu školu i želim da moja starija kći bude vaša učenica.”

Bojana Knežaurek, roditelj

“Rad s djecom je za svku pohvalu. Trud i upornost se definitivno isplati što rezultira predivnim rezultatom. Samo tako dalje!”

anonimno

“Sve je u redu i stvarno je sve super! neka tako i ostane!

anonimno

“Predivna škola, pristojno osoblje, sve pohvale!”

anonimno

“Proveli smo prelijepe tri godine!”

roditelj

“Sviđa mi se ova škola kao roditelju za dijete s intelektualnim poteškoćama jer ima puno različitih aktivnosti koje su dobre za djecu. Iskrene čestitke i pohvale te poticaj za daljnji rad ove škole.”

roditelj

Donosimo vam i utiske o školi naših Facebook prijatelja.

“Gdje bi nam bio kraj da se u svim školama toliko truda i rada ulaže napredak učenika? Čestitam!”

“Majka sam jednog vašeg đaka i jako sam zadovoljna vašim načinom rada. Moje poštovanje!”

“Izvrsna srednja škola, kvalitetno i kreativno koncipirana. Mislim da su djeca jako zadovoljna i sretna što idu baš u tu školu. Za svaku preporuku :)) Bravo :)”

glumica Monika Mihajlović

“Bilo je odlično u školi profesori su odlični rade s djecom s puno, strpljenja i ljubavi bilo mi je super u školi profesori mi puno, fale i prijatelji ali sve što je ljepo kratko traje..hehe posebno su mi bili profesori moja bivša raska Sanja Prah…najbolja raska na svijetu ��� prof.. Ksenija također jako dobra,pozitivna,osoba najbolja profesorica i Andrea Mataković naša najbolja profa …svi jako falite i bili ste najbolji profesori i da vas sreća prati u životu i sve najbolje”

Antonija Horvat

“Na poziv prijateljice, prof. Tomašević, prisustvovala sam sa svojom obitelji obilježavanju Dana otvorenih vrata Centra te mi je iznimno drago što sam bila na priredbi priređenoj povodom Dana škole.
Želim pohvaliti sve učenike, kao i njihove profesore, što su se potrudili upriličiti prekrasnu priredbu, te pokazali koliko su vrijedni i kreativni te čime se sve bave. Želim puno životnih uspjeha svim učenicima, kao i uspjeha u daljnjem radu svim profesorima, u nadi da će tako lijepo odgojiti još mnogo generacija učenika.”

Marija Biruš

“Super i odlična škola ja sam išla tri godine”

Bojana Knežaurek

“Jako mi se sviđa škola i falit ćete mi svi najviše moja raska Gordana,profesorice Spevec,Čulo,Koščević ima ih puno koje su mi drage profesorice tako da ih nikad neću zaboraviti,baš mi je super u ovoj školi i volim vas sve najviše❤❤❤❤”

Marija Ratešić

“Svidjelo mi se jel je super škola ja sam išla od 1990 do 1993 godine meni je bilo najbolje i najbolje i najljepše tineđejrskog doba. I drago mi je što ide moja starija kćer Kristina Knežaurek. Super su mi uciteljice Blanka Beus Senka Poljak Šaka Dražena i Marija.”

Bojana Knežaurek

“Meni se jako sviđa skola svi su odlicni i dobri uvjek su tu kada nam treba pomoc daju dobre savjete. Volim sve profesorice i profesore najvise ce mi falit profesorice Culo,Spevec,Koscevic.
Prve dvije godine je bilo stvarno super. Uvjek su tu kada imamo problem i pomognu nam rijesiti taj problem svi su dragi. Mozemo ih sve pitati sta nas zanima volim ih puno”

Magdalena Rebrović

“Kao roditelj pohvaljujem sve profesore i zahvaljujem na uloženom trudu i pomoći.Nadam se da će i ubuduće nastaviti takvim radom na zadovoljstvo svih.Od srca vam hvala!”

Zdravka Fabijanić

“Bilo mi je 3 godine s vama jako lijepo i jako cete mi svi faliti volim vas sve <3 <3 “

Antonela Filko

“Drage kolege, ostajem bez riječi koliko ste organizirani, napredni i kreativni. Premda ste zanemareni i pre-pre-premalo glasni vaša djela i osmjesi govore više od umora koji vješto prikrivate. Spremni smo ostati uz vas!”

XVIII gimnazija

“I ove godine prekrasno iskustvo i lijepo druženje.”

roditelj Jasna Malnar

“Jako lijepo druženje, prekrasno iskustvo za djecu i roditelje.”

roditelj Željka Smolić

SKUP RAVNATELJA NA PROJEKTU ERASMUS+ LEADERCAREER, 2.3.2017.

“Inspirativno, poučno, sjajno! Hvala na današnjem danu.”

DV Botinec

“Hvala, ostanite i dalje tako prosfesionalni i brižni.”

DV Sopot

“Toplo i iskreno zahvaljujem na današnjem gostoprimstvu. Neiszmjerno cijenim napor koji ulažete, motivacija je više nego dojmljiva. Pružate mnogo više od realnih uvjeta i na tome čestitam u ime svakog djeteta. Nadam se da će sustav prepoznati i podržati vaše napore, prvenstveno financijskim sredstvima jer svega ostalog što treba imate i pružate više nego dovoljno. Hvala!”

DV Remetinec

“Kažu da su nam posebne potrebe dane da stave na kušnju našu dobrotu, snagu, ljudskost. Osjećam da ste bogati iznutra u ovoj školi i to je garancija da imate budućnost i opstanak.”

mr.sc.Inga Seme Stojnović, viša savjetnica

“Hvala na brizi i ljudskosti za naše ranjive. Uvijek inspirativna i ugodna Zagorska!”

anonimno

“Veliko hvala na toplom prijamu i gostoprimstvu. Svaki posjet školi i susret s učenicima ponovno mi probudi želju za povratkom u praksu. Puno uspjeha i samo tako nastavite raditi s velikim srcem.”

anonimno

DAN ŠKOLE, DAN OTVORENIH VRATA, 19.5.2017.

“U ime Doma Trešnjevka puno vam hvala! Vidimo se opet!”

štićenice Doma

“Bilo nam je lijepo družiti se s vama. Jedno lijepo iskustvo!”

volonteri DM-a

“Hvala vam puno na svemu. Bilo nam je zadovoljstvo biti vaši gosti.”

Mirjana R.

“Prekrasno! Vrijedne ruke velikih i malih! Bravo!”

“Ova škola je super. Imam samo pozitivna iskustva.”

“Ugodno i toplo okruženje… srdačni učitelji i učenici.”

“Prekrasno! Iskrene čestitke svim učenicima i djelatnicima škole! Puno ljubavi, topline i osmjeha!”

anonimno

“Izmamili ste nam suze na oči, predivno i nadamo se da ćemo se opet vidjeti.”

Marija, Vila, Vida, Lina i Blanka

“Predivno, veliki rad i trud!”

COO Zajezda

“Svake pohvale, jako svestrano, lijepo prilagođeno samim učenicimai njihovim potrebama i mogućnostima. Sve pohvale na dosadašnjem radu i uspjehu i samo tako naprijed. “

Ana Č.J.

“Beskrajno topla i lijepa atmosfera. Sve je posebno, ali posebno u svoj ljepoti te riječi. Puno znači roditelju budućeg đaka da zna da mu dijete vode stručnjaci, ali i topli ljudi. Hvala vam za ovo iskustvo!”

Marija Goatti

“Svaki put mi se čini da već sve o ovoj divnoj školi znam i ponovno me iznenadite, dirnete i oduševite. Hvala vam što brinete i postojite kao jedna oaza u ovom užurbanom svijetu!”

“Škola je dala divan primjer prakse i odnosa s djecom.”

“Škola je zanimljiva, profesori susretljivi i topli. Sve u svemu lijepo!”

anonimno

GOST U ŠKOLI

U Vašu sam školu ušao s nakanom da Vaše profesorice, logopedice i vaše učenike poučim vještinama dramskog odgoja koja sam stekao tijekom svoje karijere. Dogodilo se čudo. Dogodilo se suprotno. Vaša su djeca mena poučila i osvježila, pokazali su mi kako se znaju kreativno izražavati. Tako je i s Vašim suradnicama koje su izuzetno kompetentne u svojim područjima rada, kao i Vi na čelu izvrsnog tima koji ste sami stvorili i okupili oko sebe.
Spriječen sam osobno primiti zahvalnicu, ali sam silno ponosan na to što ste me se sjetili i molim Vas da i dalje računate na mene kao na iskrenog podržavatelja Vaših učenika i Vaše škole. Dokazali ste da je nemoguće moguće i to je zalog za budućnost koji se ne da izmjeriti valutama ovoga svijeta. Hvala Vam na svemu!

Želimir Ciglar, prof.

Stručni suradnik za kazališnu djelatnost u CeKaTe-u

Skip to content