INA natječaj - projekt ``Više od kiše``

Naša škola dobitnica je natječaja Ininog zelenog pojasa!

Svečano proglašenje dobitnika ovogodišnjeg Ininog Zelenog pojasa u kojem je naša škola pobijedila projektom “Više od kiše” održalo se u restoranu Botanist 22. svibnja 2024.
Riječ je o projektu kojim ćemo postaviti sustav za skupljanje kišnice u školsko dvorište i korištenje kišnice u školskom plasteniku. Provest ćemo i sadnju puzajućeg i grmovitog bilja oko sustava za prikupljanje kišnice te edukaciju učenika o prirodnim filterima za vodu.

INA već jedanaestu godinu zaredom objavljuje natječaj za sufinanciranje ekoloških projekata pod nazivom Inin Zeleni pojas, pokrenut 2014. godine s ciljem širenja svijesti o važnosti održivog razvoja. Tom prilikom su na suradnju pozvane organizacije civilnog društva, javne obrazovne ustanove (škole, vrtiće, fakultete), dobrovoljna vatrogasna društva te parkovi prirode kako bi zajedničkim snagama pridonijeli očuvanju okoliša u lokalnim zajednicama.

Zahvaljujemo INI što su prepoznali naš projektni prijedlog te se nadamo daljnjoj uspješnoj suradnji.

Worldskills Croatia 2024
13. do 15. svibnja 2024. održano je na Zagrebačkom velesajmu Državno natjecanje učenika strukovnih škola – WorldsSkills Croatia 2024. u organizaciji Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Ovo je najveći događaj u obrazovanju u Republici Hrvatskoj i najveće natjecanje u ovomu dijelu Europe. Naša škola bila je domaćin natjecanja za pomoćne kuhare i slastičare. Posjetitelji su imali priliku svjedočiti vrhunskim vještinama i kreativnosti mladih stručnjaka, iskušati vještine u različitim područjima, dobiti korisne informacije o strukovnim programima te razviti nove interese.
Naša učenica Naima Beriša natjecala se u disciplini pomoćni kuhar i slastičar i osvojila peto mjesto. Čestitamo učenici i njenom mentoru Leonardu Špoljaru.
Zahvaljujemo Agenciji za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih na ukazanom povjerenju, suradnji i podršci u radu.
Nadamo ponovnom domaćinstvu pri natjecanju iduće godine.
Milijun koraka do zdravlja

U našoj školi provodio se projekt “Milijun koraka do zdravlja” koji financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja u sklopu Školskog preventivnog programa u periodu od siječnja do kraja svibnja 2024. godine.

Glavni cilj projekta je da učenici zajedno sa djelatnicima škole prikupe milijun koraka. Broj koraka se očitava s aplikacija pametnih telefona. Osim toga, ciljevi projekta su edukacija nastavnika, a prvenstveno učenika o potrebi brige o vlastitom zdravlju, usvajanje navika češćeg kretanja i zdravijeg provođenja slobodnog vremena u prirodi i urbanim sredinama, edukacija učenika o prometnoj kulturi (uloge pješaka i biciklista), o potrebi pripreme i konzumacije zdravijih obroka.

Započeli smo edukacijom nastavnika i ostalih zaposlenika 30.1.2024.

U prezentaciji „Zdrav život“ obuhvatili smo više tema. Govorili smo o načinima brige za tjelesno i mentalno zdravlje, važnosti kretanja, kvalitetne prehrane i održavanju higijene te o brizi za okoliš u kojem živimo. Nakon edukacije nastavnika, nastavnici tjelesne i zdravstvene kulture su taj sadržaj prezentirali učenicima.

 Kako bismo proveli kvalitativnu evaluaciju u sklopu praćenja i vrednovanja projekta, učenici su popunjavali upitnike  edukacija.

Nakon edukacije smo svi zajedno počeli skupljati korake. Učenici i nastavnici koji su imali mogućnost, aktivirali su aplikacije koje su bilježile broj koraka.

U planiranim ciljevima projekta su bili planinarski izleti. U sklopu projekta 9. ožujka 2024. planinarska skupina naše škole uz pridružene učenike i profesore bila je na planinarenju Sljemenom.

20.travnja 2024., bili smo na planinarskom izletu u Samoboru i Samoborskom gorju. Učenici i nastavnici su imali priliku uživati u ljepotama koje se nalaze u samoj šumi. Planinareći kroz šumu posjetili smo kapelicu sv. Ane te križni put koji se nalazi u neposrednoj blizini. Popeli smo se i do kapele sv. Jurja te Starog grada Samobora. Neko vrijeme smo boravili među ostacima Starog grada koji su zaštićeno kulturno dobro.

31.5.2024. uz pratnju nastavnika i stručnih suradnika su učenici posjetili SRC Bundek te na taj način ispunili još jedan od ciljeva projekta „Milijun koraka do zdravlja“. Prije polaska, učenici su se upoznali s osnovnim činjenicama vezanim za Bundek i 58. Međunarodnu vrtnu izložbu „Floraart“ koja se tada održavala. Osim što smo fizičkom aktivnošću očuvali svoje zdravlje, uživali smo i u prekrasnom cvijeću, kreacijama i instalacijama koje su napravili natjecatelji Kupa florista koji se u sklopu izložbe održao.

 

Jedan od ciljeva projekta je bio  i edukacija učenika o prometnoj kulturi i ulogama pješaka i biciklista, s praktičnom primjenom prometnih pravila kod vožnje bicikla i kretanja javnim prometnicama. Edukaciju našim učenicima osigurali smo s dugogodišnjim parterima. Policijska uprava zagrebačka održala je u svibnju 2024. godine zanimljiva i korisna predavanja za naše učenike na spomenutu temu te temu sigurnosti u prometu.

Učenici, nastavnici i ostali djelatnici škole su imali zajednički cilj zajedno skupiti milijun koraka. S velikim ponosom i veseljem objavljujemo da smo svi zajedno skupili 39.237.412 koraka! Među učenicima su se posebno istaknuli četvero učenika koji su nagrađeni. Zajedno su prikupili preko 5 milijuna koraka! Nagrađeni su pametnim satovima.  Vjerujemo da će im pomoći i ubuduće da budu svjesni da je svaki korak više korak bliže ka tome da ostanu zdravi!

Među ciljevima ovog projekta bila je i edukacija učenika o potrebi pripreme i konzumacije zdravijih obroka. Naši strukovni nastavnici u konobarskom i kuharskom praktikumu su osmislili recepte među kojima su bili recept za zeleni sok i energetske pločice.

Projekt je zamišljen za početak za jednu školsku godinu, no s tendencijom da se on nastavi i sljedećih nastavnih godina s većim ili manjim izmjenama, a sve sa ciljem da rezultati projekta budu što uspješniji.

S obzirom da se u današnje vrijeme sve više mladih, a posebno učenika s teškoćama u razvoju, sve manje kreće, sve više vremena provode pred ekranima te da se sve nezdravije hrane, sigurni smo da se radi o dugoročnom problemu na kojem će biti potrebno raditi u smislu prevencije duži niz godina. Stoga vjerujemo da je ovaj projekt dugoročno održiv.

Na moj način - vođenje gosta s invaliditetom

U siječnju 2024. godine započeli smo projekt Na moj način – vođenje gosta s invaliditetom kojem je cilj napraviti upute za turističke vodiče kako voditi turističke obilaske za goste s različitim vrstama invaliditeta. Projekt financira Ministarstvo turizma i sporta u sklopu poziva Promocija i jačanje kompetencija strukovnih i umjetničkih zanimanja
za turizam 2023. Partner u projektu je Ugostiteljsko-turističko učilište iz Zagreba, a pridruženi partner turistička agencija VlaVla travel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U srijedu, 8. svibnja 2024. u sklopu projekta *Na moj način – vođenje gosta s invaliditetom, otišli smo na izlet u Samobor gdje smo u praksi proveli znanja stečena u projektu. Nakon što smo napisali priručnik za turističke vodiče i nakon što je turistički vodič usvojio znanja iz vodiča, naš pridruženi partner VlaVla travel poveo nas je na vođenu turu Samoborom, Muzejom Grada Samobora i rudnikom sv. Barbare u Rudama.

Učenici srednje škole – Centar za odgoj i obrazovanje i Ugostiteljsko-turističkog učilišta zajedno su uživali u inkluzivnoj vođenoj turističkoj turi spomenutim mjestima. Učenici Ugostiteljsko turističkog učilišta budući su turistički djelatnici koji su imali mogućnost u praksi vidjeti koje prilagodbe učenici s invaliditetom trebaju kako bi mogli u potpunosti doživjeti svu ljepotu turističkog obilaska. Zahvaljujemo turističkoj vodičici Vlatki za profesionalno odrađenom inkluzivnom vođenju, vodičima Muzeja i Rudnika i učenicima.

 

 

 

 

 

U petak, 17. svibnja održana je edukacija o vođenju osoba s invaliditetom za učenike Ugostiteljsko-trurističkog učilišta koji sudjeluju u projektu Na moj način- vođenje gosta s invaliditetom. Nakon edukacije održana je i završna evaluacija koja će pokazati napredak u znanjima i stavovima kod učenika koji su sudjelovali u projektu. U edukaciji su, kao edukatori, sudjelovali i učenici Srednje škole – Centar za odgoj i obrazovanje, Leo i Filip. Projekt se provodi pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta.

 

 

 

 

 

U sklopu projekta Na moj način- vođenje gosta s invaliditetom izdan je priručnik s uputama i preporukama za turističke vodiče kao pomoć prilikom organizacije turističkih obilazaka organiziranih za goste s invaliditetom. U Priručniku se nalaze upute za više vrsta invaliditeta, kao i općenite preporuke za planiranje i organiziranje turističkih obilazaka za goste s invaliditetom.

Priručnik se nalazi na ovoj poveznici https://www.ss-czoio.hr/wp-content/uploads/2024/06/CZZO_Prirucnik_KB_148_5x210_05_2024_PRESS-merged-1.pdf

 

 

 

 

 

Zadnjeg dana svibnja završili smo projekt Na moj način- vođenje gosta s invaliditetom kojeg je financiralo Ministarstvo turizma i sporta. Projekt je ostvaren u partnerstvu s Ugostiteljsko-turističkim učilištem i agencijom VlaVla travel. U projektu su nastali vrijedni rezultati i provedene mnoge aktivnosti:

  1. Napisan, tiskan i objavljen kratki priručnik za turističke vodiče s uputama i preporukama za vođenje turističkih tura s osobama s invaliditetom
  2. Snimljen i objavljen video o projektu
  3. Organiziran inkluzivni izlet u Samobor i Rude koji je vodio turistički vodič koji se prethodno educirao o vođenju gostiju s invaliditetom iz Priručnika nastalog u projektu
  4. Organizirana edukacija za učenike Ugostiteljsko turističkog učilišta, kao priprema za njihovo buduće zaposlenje u kojem će se susretati i s gostima s invaliditetom
  5. Organizirana diseminacija s učenicima završnog razreda osnovne škole Antuna Augustinčića tijekom koje su promovirani rezultati projekta kao i zanimanja u turizmu
  6. Organizirana završna konferencija projekta

Video o projektu možete pogledati na poveznici https://youtu.be/UXrs8E-GQJc

Čitanje - stara ljubav u novom ruhu
U školskoj godini 2023/24 započeli smo projekt Čitanje – stara ljubav u novom ruhu za koji nam je sredstva osiguralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja u sklopu Poziva za financiranje projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2023./2024.
U sklopu projekta uredit ćemo prostor za održavanje sastanaka Čitateljskog kluba te ćemo organizirati gostovanje pisaca, a organizirat ćemo i čitanje kućnim ljubimcima, kao tehniku koja dokazano pospješuje usvajanje tehnika čitanja, jer opušta djecu koja čitaju, jer životinje slušaju, ali nikada ne daju kritiku.
Veselimo se provedbi i rezultatima projekta kroz ovu školsku godinu.
U sklopu projekta Čitanje – stara ljubav u novom ruhu uredili smo kutak za čitateljski klub sredstvima Ministarstva znanosti i obrazovanja. Učenici uživaju u novom prostoru Čitateljskog kluba i zaduženi su za održavanje ovog prostora, usisavanje i čuvanje namještaja i stvari, što s veseljem rade. Ovaj prostor učenicima donosi smirenje i osjećaj doma u kojem će uživati ne samo tijekom održavanja sastanaka Čitateljskog kluba, već i tijekom odmora, a ponekad i tijekom satova u vrijeme diskusija i uvodnih dijelova sata.
Za odabir namještaja i uređenje ovog lijepog prostora zaslužne su profesorice Blanka Beus, Nikolina Pupić Grmovšek i Maja Postoglu.
U sklopu projekta Čitanje – stara ljubav u novom ruhu, između ostalih aktivnosti smo zamislili uključiti životinje kojima će učenici čitati i od čega mogu imati brojne koristi. Svi smo jedva čekali započeti s provedbom te smo bili jako požurivani od učenika, ali i nastavnika kojima se ideja jako svidjela. Konačno možemo izvijestiti o početku provedbe terapije potpomognute životinjama (AAT). Danas smo čitali Beli na čitateljskom klubu.
Terapija ima brojne pozitivne učinke na jačanje komunikacije, emocionalni i socijalni razvoj učenika. Ona se temelji na prirodnim oblicima učenja o sebi i odnosima koje uspostavljamo u društvu.
Hvala našoj pedagoginji što nam je omogućila druženje s Belom na čitateljskom klubu.
Na još jednom sastanku Čitateljskog kluba u sklopu projekta Čitanje-stara ljubav u novom ruhu nastavili smo s terapijom potpomognutom životinjama!
Naša nova gošća je bila Ruby.
Hvala našoj profesorici koja nam je omogućila da uživamo s Ruby na čitateljskom klubu!
Na drugom i završnom danu Otvorenih vrata Mjesnog odbora Ciglenica, 23.4.2024. održali smo radionicu čitateljskog kluba i programa AAT Animal assisted Therapy – Terapija uz pomoć životinja. Sa svojim ekološkim pričama u gostima nam je bila Vlatka Marić, naša susjeda iz lokalne zajednice, koja je čitala svoje priče s ekološkom tematikom i razgovarala s učenicima o njima. Čitali smo maltezeru Riu. Hvala našoj gošći Vlatki, predsjednici MO Ciglenica Maji Šćukanec, nastavnicama i učenicima na suradnji na današnjoj aktivnosti.
KULTURA TURIZMA 2023.

Projekt Kultura turizma u suradnji s Turističkom zajednicom grada Zagreba. Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje ponovno sudjeluje u projektu Kultura turizma. Danas smo uspješno predstavili završne rezultate projekta  “Pomiriši, okusi, ponesi”. Tijekom provedbe projekta učenici su sadili, sušili i pakirali začinsko i ljekovito bilje tipično za podneblje grada Zagreba i okolice. Na predstavljanju projekta smo upoznali sudionike s ekološkim paketićima s  prepoznatljivim obilježjima Zagreba koja sadržavaju informacije o ljekovitim ili začinskim biljkama te njihovoj upotrebi u kuharstvu i svakodnevnom životu. Nas učenik Leo je odlično predstavio rezultate projekta, kao i ostali učenici pod vodstvom nastavnika.

WORLDSKILLS CROATIA 2023.

Srednja škola-Centar za odgoj i obrazovanje ponosni je domaćin državnog natjecanja učenika strukovnih škola WorldSkills Croatia u disciplini pomoćni kuhar i slastičar i pomoćni cvjećar koje se održava od 10. do 12.svibnja 2023. na Zagrebačkom velesajmu. Natjecanje okuplja najbolje mlade profesionalce iz čitave Hrvatske koji će kroz tri dana demonstrirati svoja stečena znanja i vještine u velikom sajamskom prostoru koje simulira radno okruženje. Ovaj jedinstveni događaj prilika je za povezivanje obrazovanja i gospodarstva, ali i prilika za učenike osnovnih škola da se upoznaju sa strukovnim vještinama. https://worldskillscroatia.hr/

https://www.ss-czoio.hr/wp-content/uploads/2023/05/Letak-WSC-pomocni-kuhar-i-slasticar-1.pdf

 

Otvorenje WorldSkills Croatia 2023. sutra kreću s natjecanjem.

 

Prvi dan natjecanja za naše pomoćne cvjećarke je priveden kraju. Bravo!

DAN DAROVITIH UČENIKA

Nisu daroviti samo oni iznadprosječne inteligencije ili oni sa svim peticama. Svatko može biti u nečemu izvrstan, ako dobije priliku  i ako se dovoljno potrudi ! To je ideja vodilja Dana darovitih. Ovim se projektom želi potaknuti učenike na otkrivanje i isticanje  vlastitih kvaliteta i prednosti, što će ojačati njihovo samopouzdanje i samopotvrđivanje  u svakodnevnom životu.  Moto aktivnosti je : „Svatko može biti u nečemu izvrstan.“ Dan darovitih učenika realiziramo na sljedeće načine: predstavljanjem hobija i slobodnih aktivnostima kojima se učenici bave izvan škole, izložbom likovnih i pismenih radova, fotografija i uradaka učenika sa stručne prakse i izvannastavnih aktivnosti, sportskim aktivnostima i prezentacijom glazbeno nadarenih učenika.

Dan darovitih (1)
Dan darovitih (2)
DAN OTVORENIH VRATA ŠKOLE

Realizira se kontinuirano od 2013. godine s ciljem kvalitetne promidžbe aktivnosti i programa u kojima se učenici školuju. Uz razgledavanje prostora škole učenici osmih razreda, njihovi roditelji i posjetitelji mogu se informirati o programima školovanja i izvannastavnim aktivnostima koje se u školi provode, kao i organizaciji stručne prakse, projektnih aktivnosti. Također se upoznaju s radom stručnih službi, rehabilitacijskih programa koji su  u ponudi škole. Način realizacije projekta: podjelom promidžbenih materijala o školi, prezentiranjem učeničkih radova  sa stručne prakse i učeničke zadruge na izložbenim štandovima, radionicama učeničke zadruge, sportskim natjecanjem učenika i izložbenim radovima prikazujemo specifičnosti rada u školi, organiziranjem otvorenog sata za roditelje s ciljem kvalitetnog savjetovanja, prezentiranjem programa koji se provode u školi kraćim promidžbenim materijalima i predstavljanjem radova, nastavnih sredstava i metoda rada s učenicima obzirom na  nastavne predmete u školi.

Dan otvorenih vrata (1)
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Dan otvorenih vrata (2)
Dan otvorenih vrata (2)
Dan otvorenih vrata (3)
Dan otvorenih vrata (4)
Dan otvorenih vrata (5)
DAN MEĐUSOBNOG POMAGANJA

Inicijativu za poticanje međugeneracijskog razumijevanja i pomaganja započeli smo u listopadu svake godine od 2013. godine. Tom prilikom odlazimo u Dom za starije osobe Trešnjevka s kojim već niz godina kvalitetno surađujemo. Svake prikazujemo tematsku priredbu dramske družine, zbora i karitativne družine. Vrijeme provodimo u druženju, predstavljanjem izložbe i podjelom poklona štićenicima doma za starije građane. Ovim projektom potiče se samopouzdanje i ponos učenika zbog doprinosa u stvaranju boljeg svijeta. Potiče se  i unapređuje solidarnost, razvija osjećaj humanosti, milosrđa i međusobnog pomaganja. Najviše smo ponosni na razvijanje i poticanje volonterskog rada u pomoći potrebitima te na dostojanstven odnos i stjecanje navike  pružanja pomoći starijim osobama.

20191029_104336
20191029_115641
DAN SLOBODNIH AKTIVNOSTI

Kako bismo učenike prvih razreda što bolje upoznali sa slobodnim aktivnostima na samom početku školske godine organiziramo Dan slobodnih aktivnosti. Toga dana učenici viših razreda pomažu učenike prvih razreda   upoznati sa slobodnim aktivnostima koje  se nude u našoj školi, potičući ih da se sami okušaju u nekoj od njih. Toga dana može se plesati, pjevati, glumiti, izrađivati predmete od gline ili papira. Može se posaditi cvijet ili složiti cvjetni aranžman, odigrati partija stolnog tenisa ili floor balla. Ali toga dana mogu se čuti i informacije o aktivnostima koje se ne mogu trenutačno prikazati u školi, pa polaznici, na primjer karitativne grupe, novinarske grupe, planinarske grupe i slično, objašnjavaju novim učenicima što mogu očekivati ukoliko se u određenu grupu upišu. Posljednjih se godina pokazalo da se u slobodne aktivnosti upisalo više učenika nego obično, što je bio naš cilj. Želja nam je  potaknuti učenike na kreativno izražavanje, stjecanje i razvijanje kompetencija grupnim radom. Dugogodišnje uključivanje učenika u slobodne aktivnosti pokazalo je koliko su te aktivnosti važne za razvijanje i stjecanje svijesti o vlastitim sposobnostima što značajno doprinosi izgrađivanju ličnosti i tako im pomaže i za razdoblje nakon završetka školovanja.

Dan slobodnih aktivnosti
EKO PROJEKT ŠKOLE

Tijekom posljednjih osam godina   učenici i djelatnici naše škole marljivim radom pridonose  podizanju ekološke svijesti i očuvanju okoliša. Sakupljamo papir, baterije, plastične boce i vrećice i vodimo brigu da se otpad razvrsta i pravilno pohrani. Redovito posjećujemo reciklažno dvorište „ Zelena oaza „  koje se nalazi u blizini škole. Učenike motiviramo i potičemo na razvrstavanje otpada , pa su tako na ulazu u školu  postavljeni  spremnici za plastične boce i vrećice , a na svakom katu nalaze se spremnici za papir. Podsjetnicima koji su postavljeni po školi upozoravamo učenike na štednju struje i vode kao i na održavanje urednosti učionice. Nastojimo podići razinu ekološke svijesti i kulture učenika i osposobiti ih za aktivno sudjelovanje  u očuvanju okoliša konkretno putem ekoloških aktivnosti i projekata: „ Sakupljajmo zajedno stare baterije i „ Plastičnim čepovima do skupih lijekova”. Sakupljajući plastične čepove ne samo da činimo dobro za okoliš već ujedno i hvalevrijedno humanitarno djelo, pomažući ljudima kojima je to od životne važnosti. Zahvaljujući EU- projektu pod nazivom GrEAT ,u koji smo bili uključeni dvije godine,bavili smo se temama održivog razvoja,zelene ekonomije i zelenih poslova,a naši nastavnici i učenici imali su prilike educirati se u Španjolskoj i Francuskoj. U sklopu projekta snimljen je i profesionalni video o ekološkim aktivnostima u našoj školi na koji smo iznimno ponosni. Svake godine sudjelujemo u kampanji „ Zelena čistka” najvećoj akciji čišćenja u Lijepoj našoj  kada učenici i profesori  povodom Dana planeta Zemlje marljivo čiste okoliš škole, a naši vrtlari uređuju školski kamenjar. Tijekom godine održavamo ekološke radionice izrade ukrasnih i uporabnih predmeta od recikliranih materijala. Učenici  i nastavnici naše škole izradili su  i bor od recikliranih materijala koji je proglašen najboljim i najkreativnijim na  prvom održivom Božiću u Zagrebu 2020. godine. Po količini prikupljenih plastičnih boca, baterija , čepova i  papira možemo zaključiti da se svake godine sve više učenika aktivno uključuje u naše akcije te da se polako ali sigurno podiže razina ekološke svijesti naših učenika što je i cilj ovog projekta.

4.1.1 eko projekt
4.1.1 eko tim
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
eko (2)
eko (3)
PROGRAM UNAPREĐIVANJA ŽIVTNIH I SOCIJALNIH VJEŠTINA

Unapređenje životnih i socijalnih vještina vrlo je važno za učenika kako bi se što uspješnije prilagodio školskoj sredini i mjestu izvođenja stručne prakse. Kroz nekoliko sati cilj programa je pripremiti učenike za uspješno uključivanje na mjesto izvođenja stručne prakse i što više uskladiti učenička osobna očekivanja sa stvarnim situacijama na stručnoj praksi. Također je cilj informirati učenike o karakteristikama radnog mjesta na stručnoj praksi te ih upoznati s osnovnim radnim operacijama u zanimanju koje su odabrali, upoznati učenike s protokolom u situacijama kada su izloženi neugodnim iskustvima na stručnoj praksi (vrijeđanje, nepoštivanje i sl.) te razvijati vještine suradničkog rada i boljeg povezivanja s ostalim učenicima u razredu i u Školi i time razvijati privrženost školi.

1
2
3
5
6
RUKSAK PUN KULTURE

Naša škola odabrana je kao jedna od školskih ustanova Republike Hrvatske u kojima će se provoditi program „Ruksak pun kulture“, a u organizaciji Ministarstva znanosti i obrazovanja. Tim povodom ćemo na Dan maturanata ugostiti stručnjake iz područja plesne umjetnosti, koji će naše maturante animirati za ples te podučavati plesnim koracima. Ples maturanata će se održati na otvorenom prostoru školskog dvorišta. Veselimo se što će naši učenici svoj zadnji dan škole provesti na ovako zabavan i konstruktivan način.

ruksak pun kulture
FINANCIJSKA PISMENOST

Povodom Europskog tjedna novca koji se obilježava u ožujku gošće iz Hrvatskog instituta za financijsku edukaciju (HIFE) održale su radionice  kojoj je cilj unapređivanje financijske pismenosti među djecom i mladima kako bi u budućnosti mogli donostiti pravilne odluke. Naši maturanti su naučili razliku između potreba i želja, kako rasporediti kućni budžet i kako štediti. Radionice su održane u sklopu projekta “Abeceda javnih usluga” koji se provodi uz potporu Grada Zagreba.

20181120_164951
20181120_170810
20181120_175818
20181121_170220
PROJEKTNI PETAK

Projektni petak zamišljen je kao jedan od načina provođenja aktivne nastave. Osmišljen je prije nekoliko godina s ciljem osuvremenjivanja nastavnog procesa, jačanja međupredmetne korelacije, prožimanja općih i stručnih sadržaja, timskog rada te poticanja interesa učenika za aktivnim sudjelovanjem i praktičnom primjenom znanja. Tijekom proteklih godina provedeno je nekoliko projektnih dana s temama: „Kultura izražavanja“, „Zdravlje“, “Zdrava i pravilna prehrana“ s naglaskom na važnost zdravog doručka. Namjera nam je bila kod učenika potaknuti kreativnosti, razvijati istraživački odnos prema okolini te poticati razvoj sposobnosti rješavanja problema i kritičkog promišljanja. Prije svega željeli smo potaknuti samostalno učenje, suradničko učenje te učenje na temelju suodlučivanja. Osim učenja na novi način učenici su mogli pokazati svoje vještine u izradi zdravih jela i napitaka, izradi plakata, kratkih filmova o zdravoj prehrani i kulturi komuniciranja te pokazati razne inovativne ideje na te teme.

IMG-23cb21503723e5326f71184307c4e88d-V
IMG-add13c853a02f1a8eb79b8b769eb0027-V
IMG-c578d1097caa33b2248a59fd8a999136-V
pp5
pp16
pp17
KARAOKE

Karaoke = oblik zabave, pjevanje u javnosti na mikrofon uz glazbenu pratnju sa snimke. Riječ ”karaoke” dolazi iz japanskog jezika i u doslovnom smislu znači “prazan orkestar”. Takav vid zabave nastao je u Japanu 1970-ih godina. Oko 35 godina kasnije i naša škola započinje svoje karaoke kao školski projekt. Učenici svake godine veselo odabiru pjesme s kojima nastupaju i uvježbavaju ih s profesoricom, a onda hrabro staju na pozornicu s mikrofonom u ruci. Završno natjecanje u karaokama najčešće organiziramo zajedno s maškarama ili danom zaljubljenih kako bismo nakon lijepog pjevanja, još i veselo zaplesali. Nastojimo svake godine u žiri dovesti i nekog poznatog pjevača, glumca ili voditelja kako bi uveličao nastup naših učenika, pa su tako kod nas gostovali i Maja Šuput, Gobac, Drele, Dino Jelusić, Mate Bulić, Vanna, Lana Jurčević, plesna grupa Back to swing, Alen Vlahović, Nives Čanović, Luka Nižetić i dr . Ljubav prema glazbi i svojem poslu profesora, talent, želja za pjevanjem na pozornici i veselje naših učenika te pokoje poznato lice, savršen je recept za sjajnu zabavu –naše školske karaoke. A najljepše je kad netko od bivših učenika navrati u svoju staru školu i u mnoštvu lijepih uspomena prisjeti se i svojeg nastupa na karaokama, pjevanja na pozornici i gromoglasnog pljeska njegovih prijatelja. Uspomena za sva vremena…. Aktualnosti o provedenim natjecanjima u karaokama možete pratiti na naslovnici našeg weba.

karaoke (1)
karaoke (2)
karaoke (3)
OPUŠTANJE UZ CRTANJE

Likovna umjetnost utječe na cjeloviti razvoj osobe. Osim što ima snažan utjecaj na razvoj mozga, pomaže u opuštanju i time smanjuje razinu stresa. Cilj aktivnosti je razvijanje kreativnih potencijala učenika što pomaže u razvoju samopoštovanja i samopouzdanja, razvoju motorike, povećanju sposobnosti održavanja pažnje i koncentracije. Istovremeno se, kroz navedene procese potiče  opuštanje na jednostavan i svima pristupačan način, smanjuje  stres i napetost. Izabrali smo metodu crtanja fraktala, kao oblik likovnog izražavanja, pristupačan i provediv za naše učenike. Učenici su odlično reagirali  i jako im se sviđa.

fraktali (1)
fraktali (2)
fraktali (4)
fraktali (7)
INKULZIVNI PROJEKT

Naša škola je partner i aktivni sudionik u trogodišnjem programu (2020.-2023): „Mobilni stručni timovi – podrška ostvarenju prava djece i mladih s teškoćama na integraciju u društvo“. Program se provodi u partnerstvu Centra inkluzivne potpore IDEM s Učilištem za obrazovanje odraslih IDEM. U okviru  sudjelovanja u projektu organiziramo rad dva člana Mobilnog stručnog tima, surađujemo s predstavnicima redovitih srednjih škola te pružamo savjetodavnu podršku učenicima, roditeljima i nastavnicima. Projekt doprinosi razvoju mobilnih timova i boljem usustavljivanju stručne potpore inkluzivnom obrazovanju učenika s teškoćama u redovitim školama. Istodobno omogućujemo podršku nastavnicima za jačanje strategija inkluzivnog poučavanja i unapređivanja napretka učenika s teškoćama u redovitim srednjim školama.

Treća je i završna godina provedbe projekta “Mobilni stručni timovi-podrška ostvarivanju prava  djece I mladih s teškoćama u integraciju u društvo. ” Program se provodi u partnerstvu naše škole,  Centra inkluzivne potpore IDEM s Učilištem za obrazovanje odraslih IDEM.

Naša škola provodi podršku za 4 srednje škole,  a ciljana skupina osim učenika su  roditelji,  nastavnici, stručne službe i ravnatelji škola. Projekt doprinosi jačanju inkluzivne prakse i razvijanju oblika podrške Mobilnog stručnog tima koji za srednje škole vode naše dvije profesorice educirane za ovaj rad.