POSEBAN PROGRAM ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOG ŽIVOTA I RADA UZ INDIVIDUALIZIRANE POSTUPKE

Posebni programi za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnog života i rada uz individualizirane postupke namijenjeni su polaznicima u dobi od 14. do 21. godine života. U ovaj program uključuju se učenici koji zbog svojih specifičnih teškoća nisu u mogućnosti osposobljavati se za samostalan rad. Program se realizira u okviru dvadeset i osmosatnog radnog tjedna u prijepodnevnim satima. Polaznici posebnih programa imaju mogućnost boravka u školi od 8 do 15:30 sati. Poslijepodnevni program realizira se unutar produženog stručnog postupka u kojem učenici provode svoje slobodno vrijeme nakon nastave. Naši polaznici borave u ugodnim, lijepo uređenim tavanskim prostorima u čijem su sastavu kuhinja, dnevni boravak i radni dio. Ove godine najveći „hit“ među polaznicima je ljuljačka koju obožavaju baš svi. Trenuci opuštanja nakon rada postali su tako još slađi.

Lijepo uređene prostorije postale su još ljepše kada smo ih ukrasili ukrasima koje smo sami izradili. Prekrasno oslikani keramički tanjurići, vaze, podmetači za čaše, magnetići, samo su neki od predmeta koje smo izrađivali s radošću. One predmete koje ne uspijemo prodati na prodajnim izložbama, na kojima redovito sudjelujemo, izlažemo na policama u našim prostorijama i poklanjamo dragim gostima naše škole.

2.5 (1)
2.5 (2)
2.5 (3)

PODRUČJA RADA:

BRIGA O SEBI – Cilj nam je osposobiti polaznike za što samostalniju brigu o sebi te zaštitu od mogućih opasnosti. Naglasak u radu stavlja se na razvijanje navika održavanja osobne njege i čistoće, čistoće prostora i radnih površina.

TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA – Aktivnostima tjelesne i zdravstvene kulture razvijaju se motoričke sposobnosti i potiče interes za sportsko rekreativne aktivnosti. Program u potpunosti ispunjava potrebe korisnika za kretanjem i tjelesnim razvojem.

UPOZNAVANJE ŠKOLE I RADNE OKOLINE – Što samostalniji i neovisniji život polaznika je krajnji cilj cijelog programa osposobljavanja. Ovo područje rada pruža polaznicima mogućnosti razvijanja sposobnosti vremenske i prostorne orijentacije, kretanja u poznatoj i nepoznatoj okolini, uporabe telefona i korištenja kulturnih, zabavnih i javnih usluga.

KOMUNIKACIJA – Slobodno i samostalno govorno izražavanje krajnji je cilj realizacije navedenog područja. Usmenim i pisanim vježbama, u poznatim svakodnevnim situacijama razvijaju se vještine uspostavljanja i održavanja komunikacije.

ORGANIZIRANO KORIŠTENJE SLOBODNOG VREMENA – Program uz zabavno društvene sadržaje obuhvaća i izražajno kreativno područje koje obuhvaća različite interesne aktivnosti kao što su likovno-oblikovne, glazbeno-plesne, govorne, scenske, sportsko-rekreativne i informatičke.

IZOBRAZBA ZA IZUČAVANJE POSLOVA – Provedbom ciljeva ovog programa polaznici se osposobljavaju za obavljanje jednostavnijih poslova kao što su kućanski poslovi, pripremanje napitaka, kuhanje jednostavnijih jela, sadnja biljaka. Polaznici izrađuju predmete od gline, papira, kartona, tkanine, vune i od recikliranih materijala.

SOCIJALIZACIJA – Mnogi od naših ciljeva ostvaruju se i izvan učionice. Polaznici socijalne vještine razvijaju tijekom posjeta muzejima, sajmovima, kazališnim predstavama, javnim ustanovama, srodnim centrima i na prigodnim priredbama. Kazališni bonton vježbali smo u Gradskom kazalištu Trešnja. Ekološki smo jako osviješteni te redovito odlažemo otpad u reciklažnom dvorištu.

Što samostalniji i neovisniji život polaznika krajnji je cilj cijelog programa za stjecanje kompetencija.

Stjecanjem znanja, životnih i radnih vještina polaznici se pripremaju za samostalan život i aktivno uključivanje u život zajednice.

[pdf id=1706]